Assalamulaikum

Semoga mendapat iktibar dan pengajaran atas apa yang saya cuba sampaikan....

Rabu, 16 November 2011

Hari Raya kat Sekolah 2o11

Tanpa disangka, hari raya kat sekolah dapat diadakan. Namun, kali ini berbeza sedikit kerana ada beberapa kelas akan bergabung. Tapi kelas kami, 3 Siti Aisyah, secara solo menyediakan 200 lebih roti canai. Kerana menu makanan ini dicadangkan oleh pihak sekolah. Ceh, pokai giler kelas kami. Semua duit kelas habis dan memaksa kami membayar RM5 lagi. Fuhhh!! Lebih baik dok kat rumah jak kalau begini. Tapi ada juga orang tolong bayarkan selebihnya walaupun duit yang dikumpul tidak cukup.

Pada hari malam selasa itu, kami bersusah payah ceriakan spot kami yang berada di tempat letak kereta guru. Banyak sangat kerja. Hias guna rebenlah, potong daun kelapalah, susun meja lagi, maw tulis selamat datang lagi, dan sebagainya sampai jam 11.00 malam. Penat habis.

Esoknya, ada lagi majlis perasmian Hari Koperasi Sekolah. Setelah macam-macam suku kata  yang dituturkan, maka berakhir majlis itu. Sebelum itu, saya telah membawa sebakul kuih raya cornflake madu hasil buatan sendiri dan dibantu oleh adik saya. Lepas tu, bila datang kat tempat kami, roti canai hanya sedikit saja. Terpaksa belah dua sama orang lain. Last2, baru sampai stok baru. Itupun tidak habis. Rugi lah duit kami tu. Namun, ketika itu, hampir semua pelajar putra pi lawat2 tempat kelas lain. Manakala putri klas saya hanya stay2 kat tempat kami tu. Ada jua tugas2 kena bagi. Cuci piring dan gelas saja. Pada jam 12.00, maka adalah pembahagian tapau2 kepada guru. Pelajar kelas kami pun tidak mahu melepaskan peluang ini untuk tapau seberapa banyak makanan yang boleh. Haha, boleh tambah berat dorang ni. Petang tu, terjadilah minta-meminta kepada pelajar yang telah menapau makanan. Saya yang baru sahaja menapau mee goreng dalam bekas saya bersaiz 30cmx20cmx20cm telah habis oleh putra form 3 dalam masa 15 minit. Memang lapar tahap gaban dorang ini. Tapi apapun, hari itu memang hari yang gembira sekali buat warga tunas.

PS: Aku, Ikmal, Faiq telah merancang maw match hitam bersama...hehe...^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan