Assalamulaikum

Semoga mendapat iktibar dan pengajaran atas apa yang saya cuba sampaikan....

Rabu, 1 Jun 2011

Tokoh-tokoh Islam

Semakin hari semakin banyak buku tokoh-tokoh islam yang ditulis oleh Abdul Latip Talib ( Penulis no.1 di Malaysia). Kita harus bersyukur kerana beliau telah membuka mata dan hati kita tentang perjuangan orang-umat Islam zaman dahulu. Umat Islam zaman dahulu jauh lebih maju berbanding umat Islam zaman sekarang yang kian mundur. Mengapakah kita semakin dipengaruhi oleh budaya Barat? Tidakkah kita sedar bahawa kita telah diracuni oleh fikiran-fikiran negatif. Orang Barat telah lama menyerang kita melalui mentaliti kerana mereka sedar mereka tidak dapat menyerang kita melalui fizikal. Hal ini demikian kita mempunyai semangat jihad dan mati syahid yang tinggi. Akan tetapi, umat Islam zaman sekarang semakin mundur dan terjerumus ke dalam lembah kehinaan dan kejahilan. Mahu tidak mahu, saban hari kita mendengar berita bayi dibuang akibat hubungan seks rambang. Mahukah kita menjalani kehidupan orang Arab jahiliah zaman dahulu? Sudah tentu tidak. Contohilah pahlawan-pahlawan Islam yang sentiasa mengingati Allah dan mahu masuk syurga bersama Rasullah S.A.W.
Kesimpulannya, jangan terlalu bertindak mengikut nafsu syaitan yang sering melalaikan kita daripada mengingati Allah. Sebaliknya, kurangkan benda yang melalaikan kita dan jauhi maksiat. Sama-samalah kita berubah....

Dengarkan video Tokoh Islam ini yang berjaya membebaskan Kota Konstantin ( Sebuah kota agung milik Maharaja Rom dan sukar ditembusi rantai besinya di Tanduk Emas serta kukuh binaan temboknya).




Nasyid yang tercipta untuknya.


Penceritaan tentang sejarahnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan